Известие

Collapse
No announcement yet.

Проблемс ЕБУ на Алфата

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    този сигнал и аз ще го замеря. и имам програми за разкодиране ако се наложи.занимавам се профи ,но Алфа не ми е силата.не са масови в района.педимно VAG ,Opel Renault.

    ---------- Post added at 09:53 ---------- Previous post was at 09:47 ----------

    ей сега руснаците ми пишат ,да сменя крайния ключ който управлява бобината. но нямам подготовка за ремонт на smd детайли. да знаете някой да свърши тази работа?

    Comment


    • #32
      Успех с ремонта
      Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

      Comment


      • #33
        Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
        Ще ни погнат модераторите. Ако искаш пиши ми на скайп да ти кажа нещо за това ЕКУ
        Вие не разбрахте ли че единия модератор е мюхлюзин) а и ще го направя само ако се отклоните от темата...
        Гипотеза о боге дает ни с чем не сравнимую возможность абсолютно все понять, абсолютно ничего не узнавая
        sprint tropheo
        155/1.8
        156/2.0 Selespeed

        Comment


        • #34
          Първоначално публикувано от fiore Покажи съобщение
          Вие не разбрахте ли че единия модератор е мюхлюзин) а и ще го направя само ако се отклоните от темата...
          Тамън обсъждахме по скайпа какво предава и как се синхронизира централата с имото, като м/у тях има само един кабел дето ги свързва

          Comment


          • #35
            Първоначално публикувано от Venko36 Покажи съобщение
            Тамън обсъждахме по скайпа какво предава и как се синхронизира централата с имото, като м/у тях има само един кабел дето ги свързва
            И до къде стигнахте
            Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
            Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
            Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

            Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

            Comment


            • #36
              Дълга и широка. Не е важно това. Колегата разбра, че не става току така да се излъже.

              За пореден път. Питащия ще има нужда от ЕКУ+имобокс+поне един ключ.
              Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

              Comment


              • #37
                Ако се пипа в ецу-то , трябва да е много внимателно, защото ще разкъсате някоя друга връзка с този силиконов гел. За алфата си има immo off дъмпове за ECU-to
                Дай си номера на централата.
                ПП: Мисля, че това е подобна на твоята, качил съм ти го като прикачен файл.
                Четеш оригиналният в боот мод. Качваш COD файла, после ресетваш ЕЦУ-то и връщаш обратно ORI файла.

                Другият вариант е да прочетеш PIN кода от е-прома на имо бокса , и с него да го аднеш към ЕЦУ-то
                Пин кода е на адрес :29, Db, C4 == 2525x COD ID

                А ето какво бих направил аз:
                Бих си прихванал импулса , както каза колегата, от успоредната бубина и бих го хакнал в едно IRFP250 или в някакъв подобен MOSFET, да ми съживи мъртвеца. По таз керамика вътре не бих пипал.
                Махни разширението от .xls на rar, че нямаше как да ги кача тук !
                Attached Files

                Comment


                • #38
                  1) Дали колегата е запознат с програмирането и има необходимата апаратура за програмиране?

                  2) Имам няколко съображения да не го прави това, с транзистора, ако не разбира от електроника
                  - бубината връща обикновено пик с амплитуда над 200V и трябва да предпазиш гейта на допълнителния транзистор.
                  - трябва да инвертираш сигнала преди да го дадеш на гейта по начина, по който казваш ти
                  - крайният транзистор има три режима - частично отпушен (полунамагнитена бобина), отпушен (насищане на бобината с енергия), запушен (искра) - трябва да ги съобразиш тези неща
                  - IRFP250 - има пробивно напрежение 200V - шанс да се "пръсне". Аз бих сложил това GB14C40
                  Last edited by Venko36; d.m.y г., 21:38. Основание: уточнение

                  Comment


                  • #39
                    Да venko , така е . Говорех принципно. Иначе трябва импулса да се филтрира доста добре от паразитните сигнали на донорската бубина преди да се подаде на гейта на транзистора. Трябва и да се помисли за това транзистора да се вкара в ключов режим и както и ти каза, да се предпази от пиковете на самоиндукция от бубината коята управлява (носковолтовият ценер на дрейна , би влошил самоиндукцията и от там и искрата, така, че е по-добре да се търси високоволтов транзистор) , но пък едно кондензаторче, като на москвича, ще помогне доста Абе с 2 думи , чсно е , че само с едно транзисторче няма да стане, но няма нищо сложно, и за мен е 100 пъти по добър вариант, от колкото да се бастиса ЕЦУ-то !

                    Comment


                    • #40
                      Първоначално публикувано от dobromirski Покажи съобщение
                      Да venko , така е . Говорех принципно. .....
                      Е, аз съм дал доста добър IGBT транзистор - IRGB14C40. Той няма нужда от москвичов кондензатор, нито от ценер и каквото и да е друго в колектор-емитер веригата освен бобината де

                      Колега, проверили си куплунзите на централата, както ти бях написал??????
                      Last edited by Venko36; d.m.y г., 22:46. Основание: допълнение

                      Comment


                      • #41
                        Първоначално публикувано от dobromirski Покажи съобщение
                        Ако се пипа в ецу-то , трябва да е много внимателно, защото ще разкъсате някоя друга връзка с този силиконов гел. За алфата си има immo off дъмпове за ECU-to
                        Дай си номера на централата.
                        ПП: Мисля, че това е подобна на твоята, качил съм ти го като прикачен файл.
                        Четеш оригиналният в боот мод. Качваш COD файла, после ресетваш ЕЦУ-то и връщаш обратно ORI файла.

                        Другият вариант е да прочетеш PIN кода от е-прома на имо бокса , и с него да го аднеш към ЕЦУ-то
                        Пин кода е на адрес :29, Db, C4 == 2525x COD ID

                        А ето какво бих направил аз:
                        Бих си прихванал импулса , както каза колегата, от успоредната бубина и бих го хакнал в едно IRFP250 или в някакъв подобен MOSFET, да ми съживи мъртвеца. По таз керамика вътре не бих пипал.
                        Махни разширението от .xls на rar, че нямаше как да ги кача тук !
                        Батка, това ЕКУ се чете само с отваряне. Сега дай да не даваме примери с купени файлове и то точно от място от което има толкова грешки, че не е истина просто. Може и да не запали вовеки с тия файлове. Не съм ги отварял. Конкретно тези може и да са добре, но има и такива които не са.

                        Това с четенето на имобокса също не е вариант.
                        Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                        Comment


                        • #42
                          Има и друг вариант, но колегата не е специалист по електроника и да не го обременяваме

                          Comment


                          • #43
                            Първоначално публикувано от dobromirski Покажи съобщение
                            Да venko , така е . Говорех принципно. Иначе трябва импулса да се филтрира доста добре от паразитните сигнали на донорската бубина преди да се подаде на гейта на транзистора. Трябва и да се помисли за това транзистора да се вкара в ключов режим и както и ти каза, да се предпази от пиковете на самоиндукция от бубината коята управлява (носковолтовият ценер на дрейна , би влошил самоиндукцията и от там и искрата, така, че е по-добре да се търси високоволтов транзистор) , но пък едно кондензаторче, като на москвича, ще помогне доста Абе с 2 думи , чсно е , че само с едно транзисторче няма да стане, но няма нищо сложно, и за мен е 100 пъти по добър вариант, от колкото да се бастиса ЕЦУ-то !
                            мисля по това което пишеш! минааше ми мисъл да намеря донор и да му измадя крайния ключ но това със силикона и т.н. ме спира леко. дайте една качествена снимка на отворен блок. моля!

                            ---------- Post added at 23:26 ---------- Previous post was at 23:24 ----------

                            Първоначално публикувано от Venko36 Покажи съобщение
                            Има и друг вариант, но колегата не е специалист по електроника и да не го обременяваме
                            давай да чуя!

                            Comment


                            • #44
                              Не знам дали някой може да смени нещо въобще в това ЕКУ. Тези жички са толкова тънички, а смолата е твърда и почнеш ли да обрязваш почти е гаранция ще го окотиш съвсем. Другия въпрос е дали ще разбереш какъв точно е елемента. Дори и да го отлепиш дали ще се види нещо? И дали пък ще го намериш въобще след това?

                              На осцилоскопа какво дава? Съвсем нищо ли? Пробва ли да боцнеш кабела на 3-та бобина и да измериш пак? На откачен кабел или на дефектна първична намотка (окъсила) нищо няма да измериш. Да не се окаже че проблема не е в ЕКУ-то? Не знам кое, как и какво е мерено. За това питам естествено без каквито и да било намеци.
                              Last edited by oem; d.m.y г., 00:22.
                              Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                              Comment


                              • #45
                                При първо вграждане на ЕКУ-то, то е нулирано. Когато се постави всичко на готовата кола на конвейра и се даде на контакт за първи път, имото подава към еку-то своя код. ЕКУ-то го приема и запазва в паметта си (това е по писанията на Алфа Ромео). И от там нататък това еку чака винаги този код. Това е и кодът на картончето и същия код се въвежда чрез педала на газта в аварийна ситуация. Затова двойката ЕКУ - имо са неразделни. Ако някой може да му ресетне централата (която ще купи) до начално състояние, то няма нужда да сменя имото и ключовете си.
                                Ако греша - поправете ме

                                Comment

                                Working...
                                X